lördag 3 oktober 2009

Hur många steg...

...får man för att aktivt titta på regner och tänka på att gå? Hm?

Idag öser regnet ner så utepromenaderna får sig en törn helt klart. Det blir till att cykla och cykla och cykla idag alltså. Bwah!

Läste morgonens tidningar och förfasas över nyheten om den 10-åriga flicka som antagligen blivit våldtagen av tre 12-åriga pojkar på skolgården. Det är inte utan att man undrar vem som tillåts uppfostra barn idag och vad f-n de gör med dom. Vad hände? När blev svaret på 12-årigens fråga 'vad ska vi hitta på? Jag har tråkigt!', lika med 'jag vet, vi lurar ut Kajsa i skogen och våldtar henne. Allihop!'. Fråga nummer två jag ställer mig är: När ska skolan tillåtas kosta kommunerna pengar? Har vi inte nått gränsen för hur mycket man kan skära ner på rastvakter, lärare, undervisning etc etc nu. Fråga nummer tre jag ställer mig är: Vem har ansvar för barnen egentligen? Vem ser till att dom har det bra?

Inga kommentarer: