söndag 22 november 2009

Min lediga dag

Idag lyfter jag inte ett finger för att jobba. Det känns helt underbart! Bestämde mig igår för att rådet från H, en dag helt utan jobb, var en mycket bra idé! Så nu dricker jag kaffe, ätet rostat bröd med jordgubbsmarmelad och ost, tittar på Snobben och planerar städning av lägenheten efter att ha beställt julklappar på nätet. Har äntligen hittat min läsnerv igen så jag har beställt böcker till mig själv samt årets julserie att se när jag kommer hem-hem till jul.

Har två glädjeämnen i tillvaron just nu: tv-serien Glee som är så underbart iq-befriad att det knappt kan bli bättre, samt Neil Gaiman's 'The Graveyard Book'.

Veckan som gått i korta drag:

Veckans...
bästa: två dagar jobba hemma
sämsta: kursinfo, kursinfo, kursinfo...
roligaste: 'Push it' i tolkning av Glee-kören
fråga: 'jobbar du på lördagar och söndag också?'
tennismatch: utvecklingssamtalet som bitvis inte alls handlade om mig, tror jag, men ändå var helt ok

Nästa vecka är det dags för 2 dagars internat igen. Kosta, here we come. Det här kan sluta hur som helst.

Inga kommentarer: