söndag 29 november 2009

En över, tre kvar...

...och sen är det jul. Jag är barnsligt förtjust i första advent. Vanligtvis hänger jag på låset på kyrkan och njuter av kyrkoårets första dag med allt vad det innebär i psalmer osv. Sen är det glögg, pepparkakor, lussebullar osv. I år får det bli andra advent istället. Lite för mycket att göra med jobb helt enkelt.

Jag firade dagen med lite sovmorgon dock. Passade på att sträckläsa slutet på 'The Graveyard book' och vet inte vad jag ska tycka. Slutet var fruktansvärt sorgligt och samtidigt hoppfullt, nästan så att det blev jobbigt. Jag blir lite förvånad och tagen på sängen över hur oerhört naken den här boken är, även fast den är mer som en saga än något annat. Det är ju trots allt Neil Gaiman som skrivit den. Helt klart en av mina favoriter.

Star Trek-filmen var skyhögt över mina förväntningar! Riktigt bra!! Den får nog åka resväska hem över julen och ses på moderns stora tv.

Nej, nu är det dags att sova. Ny vecka, ny kollega, nya tag, nya deadlines, nya...

Inga kommentarer: