måndag 4 januari 2010

Så har det varit jul igen och nu blir det...

Är just nu på väg tillbaka söderut för att återuppta tillvaron på arbetsplatsen. Helgerna har varit långa och sköna och har tillbringats mestadels insnöad. Mina promenader förvandlades snabbt till bokläsning, filmvisning och städning när snön bestämde sig för att vräka ner en masse. Det var som ett ljuvligt julkort!

Har reflekterat en hel del över helgerna och här kommer några axplock:

Påven har rätt mycket makt. När man lyckas flytta midnattsmässan från klockan 24.00 till klockan 22.00 för att få lite extra sömn i bagatet till juldagen, då har man jobbat rätt bra. Att han sen gjorde en störtdykning á la fallande timmer var ju sådär men, men. I år kunde man se hela mässan med behållning och faktiskt orka med allt utan att behöva använda våld mot sig själv för att hålla ögonen öppna.

Det finns kyla och så finns det kyla!! Jesus på en cykel vad det var kallt när vi dristade oss till att ta en promenad. En behållning var att nu vet jag hur det känns att gå utan känsel i benen - lite som att flyta genom luften med fantomkänsla av ben. Huh!

Vill jag verkligen vara någons personliga assistent?

DaVinci-koden blir faktiskt bättre tredje gången man ser den! Vem hade trott det? Inte jag.

Jag kan identifiera mig med tjejen som lånade ut sin lägenhetsnycket och kom hem till en lägenhet inslagen i julklappspapper. Verkligen.

Jag kan inte låta bli att tycka att Björn Ranelid är en behållning i tv-rutan. Jag tycker inte heller om Linda Skugge.

Idag visar sig SJ från sin allra soligaste sida. Vi är mucho försenade och med jämna mellanrum har lokföraren tvingats informera oss om att vi blivit ytterligare försenade pga regionaltåg, pendeltåg, lokfel, och nu senast, någon har lyckats parkera ett trasigt pendeltåg på rälsen!! Alla håller dock gott humör och tågan uppe. Jag har blivit matad med lax i skaldjurssås och potatismos i en middag som överträffade Kosta Art Hotel med hästlängder. Då ligger SJ på plus även om deras tidtabell rasat helt och hållet.

Dagens fråga: WTF?

Imorgon: Back in the, back in the, back in the USSR!!

2 kommentarer:

Erilun sa...

Heja dig! Välkommen "hem"... Men med all snö som faller här så liknar nog småland snart dina norra breddgrader. Personliga assistent, låter väl sådär kul va? =)
Miss e

peanut sa...

Tack!! En sak är säker och det är att Småland inte lärt sig hantera plogar eller traktorer med skopa... : )