onsdag 6 januari 2010

Granatäpplen, mitt öga skådar granatäpplen

Min nya last är granatäpplen. Hörnbutiken har dem till superpris och jag kan inte leva utan dem. Det finns inget bättre!

Imorgon bär det av mot kontoret igen. Tillbaka till matlådorna, kalendrarna och allt annat som hör till. Vet inte riktigt vad jag tycker men, men.

Har kommit lite på kant med Stieg Larsson 2. Känns som att storyn försvinner mellan sida på sida med folk som handlar på IKEA, har sex, inreder lägenhet, tänker på sex, sover, har sex, byter lägenhet, funderar på sex, löser brott och, hm, jovisst ja, har sex. Stieg Larsson värld börjar likna en blandning mellan Melrose Place och Efterlyst. Det stör mig lite eftersom Efterlyst-delarna är lysande och delar av det övriga är ok men blir lite tröttsamt. Jag har inte gett upp men jag erkänner att jag skummar vissa delar vilket jag inte gjorde i bok 1. Den lyckades maskera det mesta som Efterlyst medan nummer 2 inte gör det. Nåväl, vi får se. Jag hade gärna tagit lägenheten vid Mosebacke dock...

Inga kommentarer: