fredag 15 januari 2010

Hm...

Har precis sett filmatiseringen av Män som hatar kvinnor och vet inte om jag ska skratta eller gråta. Den var så långt ifrån vad jag hade förväntat mig som den kunde komma. De enda skådespelarna som lyckades matcha något så när var Sven-Bertil Taube och Noomi Rapace. Är lite förbluffad över hur de lyckades skriva om storyn till något så mycket sämre. Med tanke på hur späckad boken är med information så är det inte förvånande att de måste skriva om men att göra det så våldsamt till det sämre är helt otroligt. Jag tyckte att filmen var usel helt enkelt.

Har tittat på bilder från Haiti på twitter. Det finns saker som bara är för verkliga för att det ska gå att hantera. Ögonen tar emot men hjärnan kopplar inte. Tv visar mycket men inte allt. Det finns det som bara är för verkligt för att kunna visas offentligt.

2 kommentarer:

Lantliga drömmar sa...

Jag har bestämt mig för att inte se filmerna. Har läst alla böckerna 2 gånger dom är sååå bra. Nilla

peanut sa...

Hm, bra tänkt. Samtidigt är jag lite nyfiken på att se hur de övriga filmerna är bara för att se hur de ska lyckas hålla sig någorlunda nära böckerna. Skräckblandad förtjusning...