lördag 3 juli 2010

På tur med äkta ostkaka i sikte

Den här dagen har vi varit på tur i grannskapet. Målet var att få åtminstone en dos riktig, knarrig ostkaka och det lyckades vi med. Det var lika gott som det brukar vara. Ack ja!

Vet inte om det var ett bra drag att åka bil hela dagen dock. Värmen var fruktansvärd och ingen AC i världen kunde rädda oss. Jag kände mig lagomt manglad när vi kom hem och blev tvungen att bada lite. Det var inga 30 grader plus i vattnet direkt men det var skönt även om jag tycker att spiggen var lite väl intresserade av mina albylben.

Imorgon dukar grannen upp till födelsedagskalas. Som vanligt är planen att dagen skall tillbringas utomhus och vanan trogen kommer nog vädret att visa sig från sin allra värsta sida. Det brukar inte slå fel men imorgon hoppas jag att det blir sol och härligt för en gångs skull.

Inga kommentarer: