fredag 2 juli 2010

Semester, semester, semester...

Andra dagen på semestern och solen har dominerat hela dagen. Jag har tillbringat dagen med att klippa gräs, klippa gräs, fika i trädgårdsmöbeln, klippa gräs och bada. Första badet för sommaren var lite kyligt men ack så skönt efter en dag bakom röjsågen. Nu går det att röra sig runt nästan hela tomten och jag kan börja plantera igen.

Gårdagen tillbringades inne i staden. Jag klippte mig (det blev kort!!), vi åt lunch på favoritlunchstället (alla städer skulle ha en sån här) och shoppade. Mycket trevligt men det var ännu skönare att komma ut till kusten och känna havsvattnet mellan tårna.

Imorgon bär det av till granskapet för att äta ostkaka och hemmastöpt kumminost på hembakt tunnbröd. Sommaren kan börja...

1 kommentar:

Lantliga drömmar sa...

Första dagen på semestern för mig i dag.Har pysslat lite i trädgården och solat. Nilla