söndag 15 februari 2009

Schpårtlåv!

Söndag och imorgon infinner sig veckan då vi ska ägna oss åt sport. Hela veckan. I mitt stilla sinne funderar jag över om det räcker med att tänka sport/titta på sport eller om man måste faktiskt utöva sport. Kanske skulle man kunna göra så att man upptäcker nya sporter. Hm, inte så mycket hitta på nya sporter då som att man upptäcker sporter man inte visste fanns. Det ska bli min grej den här veckan. Ungefär som när jag upptäckte den här sporten, underbart livsfarliga "Cheese Rolling"... Only in Gloustershire.



Idag har jag loppisshoppat med MissE och MrsE. Mycket trevlig dag som avslutades med pinnmat. Nu är jag stolt ägare av en zinkhink från Lyckeby, nya röda fasan-tallrikar (kärlek!) och en massa lakan. Mitt förhållande till lakan börjar snart likna något man bör prata med män i vita rockar om. I like'em!

Inga kommentarer: