onsdag 12 augusti 2009

...etapp två...

Tåget dundrar fram över Östgöta-slätten och den vanliga nostalgitrippen sätter in. Nog skulle det vara trevligt att bo här också. Söta små hus och slottsliknande herrgårdar efter hela vägen från huvudstaden och hit. Mycket trevligt och inte lika mycket regn som hemlandskapet, om än mer vind.

Nu har jag blivit matad och palt-koman vilar runt hörnet. Jag läser e-post och löser världsproblem. Otroligt nog så har det inte kommit så vansinnigt mycket (bara några hundra) men vissa problem är desto större. Nåväl.

I några underbara sekunder trodde jag faktiskt att jag åkte tåg med Alexander Skarsgård i förmiddags. För det vore ju logiskt att han klev på tåget i 'Norrlands huvudstad', eller? Visade sig vara en exakt kopia men inte desto mindre trevlig att titta på för det.

Har läst alla gratistidningar och uppdaterat mig på nätnyheterna och måste erkänna att jag inte riktigt vet hur jag ska förhålla mig till alla dessa prinsessbröllop. Känns lite som att nästa år kommer att bli outhärdligt puffärmat. Tyckare tycker och tänkare tänker om kärlekskarantäner (Tror någon seriöst att det inte utövats 'kärlek' i alla dessa förhållanden?), datumspekulationer, klänningsidéer, syskondueller osv . Själv tyckte jag att SVDs serie 'Manliga bekännelser' är grymt intressant läsning som uppenbarligen rört upp en hel del tankar hos många om man ser till antalet kommentarer.

Inga kommentarer: