onsdag 12 augusti 2009

On the road again...

Eller mer på spåret igen. Idag bär det av söderöver igen vilket innebär att semestern andas sina sista skälvande timmar, jag har ont i axlar och armar av att bära tung packning, jag bondar med SJ och hoppas att vi ska komma ur denna dag med samma goda förhållande som vi hade när jag klev på tåget (dvs Anna hyser en viss skepsis att SJ kommer att lyckas ta henne från punkt X till punkt Y utan större fadäser och ångestattacker).

6 långa veckors semester senare och sommaren har varit lång, så lång. På ett bra sätt. Vädret har varit helt ok, sällskapet helt ok, jag har hunnit i princip allt jag ville (som jag själv hade kontroll över) och jag har lyckats få den jämnaste brännan på flera år. Då får man inte klaga, inte ens bara säga. Det enda dåliga med sommaren är att den inte varar längre och semestern med den.

Uppladdningen inför resan gjordes i "stora" staden. Jag och modern lämnade sommarhuset tidigt, mellanlandade i lägenheten och anlände i staden innan horderna av shoppare hade hittat ut. Dagen börjades med ett lite spontant besök på den nyfunna frisörsalongen som visade sig lika lyckad den här gången i min egen mening. Jag är nöjd och sportar nu runt i en rejält mycket kortare historia som känns otroligt bra. Fluff till öronsnibbarna typ. Kände mig lite som den röda damen i Alice i Underlandet när jag lugnt gav klartecken till frisören att köra 'Off with their heads' på mina hårstrån. Mwahaha!

Imorgon är det tillbaka till kontoret. Inte så svårt att hålla sig för skratt direkt. Ska försöka frisera e-posten på tåget idag. Whoopie. Självplågeri är också ett sätt att leva... ; )

Inga kommentarer: