tisdag 16 mars 2010

Den största förloraren

Jag har ett nytt tv-nöje: "Biggest loser". Lång historia kort - en samling överviktiga personer sätts i hårdträning och sen går de igen något av ett bantnings-Robinson tills att en person står som segrare med flest tappade kilon av de sist kvarvarande deltagarna. Fram till nu har det varit en rätt intressant historia ur ett bantningsmässigt perspektivt. Dom. Sliter. Som. Djur. Mycket amerikanskt men den sista säsongen har varit så himla Robinson! Lite väl mycket. Det är sällan jag tycker illa om personer på tv men den här gången tycker jag illa om vissa deltagare. Ibland är det bara lika bra att stå för sånt man gjort. Säger du en sak rakt ut framför kameran så går det inte att hävda att 'någon redigerade och inte till min fördel' i efterhand. 'Små' personer är ledsamma.

Jag har uppfunnit ny mat! Rödbetspaj utan paj. Rödbetor i bitar i ugnsform med ost och äggstanning. Gott! Nästa gång ska jag ta getost. Mmmmmmm. Lunchlådan är fixad.

Inga kommentarer: