onsdag 3 mars 2010

Suck och stön

Ett säkert tecken på trötthet är när inte ens godis är gott. Men nu ligger fyra dagars ledighet framför mig. Morgondagens höjdpunkt blir besök hos frisören. Ser verkligen fram emot att bara sätta mig i en stol och få en frisyr igen.

Måste försöka hitta en torr, rosa, lite kalkig färg till mitt köksbord. Det skulle bli perfekt i det nya köket! Samtidigt måste den hålla rätt bra och inte bli fläckig vid användning och då landar man ju i lackfärgsträsket. Hm, hur löser jag det här?

Köpte årets bästaste bok på bokrean! Precis vad jag behöver i pauserna i Stieg Larsson. Så nära en ren bilderbok som en bok för vuxna kan komma : )

Såg en helt otrolig dokumentär om barns första månader på SVT i eftermiddag. Barn på 2 månader är så grymt smarta!! Helt sanslöst att se hur de reagerade på mattematiska uppgifter och ansikten. Det måste vara en upplevelse att vara barn till en forskare. Eller densammes fru: 'Jo, förresten, vi skulle behöva en ny knodd att testa min nya teori på...'

2 kommentarer:

Fredrik sa...

Ja, för forskare är ju ett manligt yrke? Ingen forskare som säger till sin man att hon behöver ett nytt barn att testa teori på... ;)

peanut sa...

Hm. Jo, det gick åt båda hållen i den dokumentären. Det var dock bara den manlige forskaren som tydliggjorde att barnet i fråga var hans eget. Tror att kvinnorna också gick hem till sina män och sa att de behövde en ny knodd för sina experiment. ;)

Det intressanta var att i de experiment som visades så såg risken för skada ut att vara mycket större i den kvinnliga forskarens fall än i den manliga. Han bara filmade barnet med en massa kameror i hela huset.