måndag 14 september 2009

Ny vecka, nya tapas

Idag har vi varit business hela dagen. Tidig frukost följdes av kampen att få fem personer genom tunnelbana, tåg, tåg, taxi osv för att på en dag hinna med två besök. Det tar tid att ta sig runt i Barcelona. Systemet är smidigt men det tar tid. Det gör inte heller saken bättre när det visar sig att uttrycket 'when it rains in Barcelona, it pours' stämmer in i minsta detalj. Jag har haft en flod genom min sko idag. Charmigt. Jag har i alla fall hittat mitt kall i livet. Jag ska bli inventarie på biblioteket på Universitat Pompeu Fabra! Ett bibliotek som ser ut som ett klassiskt gammalt kloset eller en katedral med vinklar och ljus som får ögonen att tåras. Jag ryser bara jag tänker på det. Där skulle jag lugnt kunna gör i princip vad som helst för att få vara. Resten av stället var helt ok också - trots vatten i skorna.

Efter strapatserna valde vi att promenera genom staden igen för att träffa några av våra studenter på plats. Det var supertrevligt! Dom var glada och spända på vad som händer framöver men de kommer att klara sig bra. En av dem blev antastad på toaletten (ett rum bakom köket, mycket märkligt)av vad vi tror var en restaurantägare när vi pudrade våra näsor. Jag var på väg att säga några väl valda ord men insåg snabbt att hon klarar sig själv när hon på kommentaren 'I love you' svarade 'Yeah, yeah, I'm going to the toilet'.

Imorgon blir det lite stadstur och en massa e-post. Sen bär det av till Madrid på kvällen för att möta upp med E och S på Barajas. Flyger själv medan de andra tar snabbtåget.

En av dagens bästa kommentarer då dessertmenyn kom fram på kvällen:
- Jag vill ha cafe con leche (kaffe med mjölk)!
- Kallskuret kött? Till efterrätt?!

Inga kommentarer: