lördag 19 september 2009

Vita nätter eller El más pequeño hombre de la carretera!!

Nu är konferensen och därmed tjänsteresan slut för den här gången. De kvarvarande delegaterna firade med att packa ihop montern, äta mexikanskt och avnjuta La Noche en Blanco, den vita natten. Det betyder att Madridborna går ut på gatorna, en masse, och avnjuter olika kulturevenemang, gratis, hela natten. Efter middagen valde vi att gå till Museo de Prado för att titta på konst. I kön blev vi underhållna av en rad spanska talanger utklädda till en något militär variant av bröderna Marx och väl inne i museet fick vi gå den öppna rundan med Velasquez och Goya framför allt. Jag och J uppfann en rolig lek som fick konsten att bli lite mer lättsmält klockan 11 på kvällen Efter Prado fick vi en danslektion i Colón-rondellen och så blev det lite Cerveceria-stopp med diverse paradorkestrar tills att vi nådde Plaza de Mayor och en uteservering. Där försökte jag och S sätta ihop så många meningar som vi kunde med hjälp av de färgglada spanska ord vi lärt oss så här långt. Humor! Så, framme på hotellet mitt i natten var det packa väskorna (varför tog jag en så liten väska?!) och sova lite. Allt som allt en mycket givande konferens och trevlig resa! Nu ska det bli skönt att komma hemöver och få sova i sin egen säng. Jag saknar mitt täcke och mina kuddar!

Inga kommentarer: