söndag 13 september 2009

Sommar, sommar, sommar...i september

Efter en lång dag har jag lyckats hitta in i sängkläderna och avnjuter fläktsystemet på hotellet i Barcelona. Ute är det 27 grader varmt och inne ca 16. Ljuvligt!

Det känns som 100 år sedan jag lämnade lägenheten i morse men mellan då och nu har jag hunnit med följande:

- Åkt tåg.
- Höjt ögonbrynet åt gula klisterlappar på visitkort. Förskolan...vad var det nu igen?
- Åkt tåg.
- Väntat aslänge på flyg på Kastrup.
- Shoppat på Kastrup.
- Flugit Spanair tillsammans med en samling danska gymnasieelever som nog flög för första gången.
- Känt mig som en pensionär med hörselproppar i närheten av danska gymnasieelever som nog flög för första gången.
- Diskuterat galenskaper.
- Diskuterat fusion.
- Åkt taxi.
- Checkat in på hotell.
- Hittat en dörrvakt som på franska tipsade om restaurang Salamanca.
- Ätit sallad och paella, druckit öl och kaffe samt skum men god jättegul likör och mandelkaka på Salamanca.
- Promenerat hem genom Barcelona.
- Gått fel i Barcelona.
- Hittat tillbaka till hotellet i Barcelona.
- Lyckats bryta mig in mellan lakanen i sängen.
- Loggat in på internet.

Imorgon väntar en hel dag av universitetsbesök, mera åka tåg, mera åka taxi och mera mat. Jag gillar Spanien! Tjänsteresor är inte glamorösa men de är trevliga. Imorgon vill jag ha en flan även om jag är så mätt nu så att jag knappt vet var jag ska göra av mig själv.

Inga kommentarer: