söndag 30 maj 2010

I guess we're in Kansas Toto...

Vissa dagar blir bara bra. Den här dagen var planerad för avslut i Warrensburg med en titt in på Wallmart och sen avfärd till Kansas City. Första halvan av planen försenades då vi upptäckte att det inte fanns någon taxi-service i Warrensburg på söndagar. Särskilt inte på Memorial Day Sunday... Så, shoppingsugna som vi var så gjorde vi det näst bästa (eller enda alternativet till handa) - vi frågade om bästa promenadväg. Promenaden blev en enda lång skrattfest med döda sköldpaddor (roadkill), trottoarer som upphörde mitt i gräsmattor, motorvägar, broar över ännu mera motorvägar, 100 graders värme, rädsla för ormar osv osv. Till slut kom vi fram och tre timmar senare hade vi shoppat färdigt. Jag hade då köpt en årsförbrukning av smink, träningskläder, pyjamasbyxor, shampo, underkläder och två par skor. En kvinna bakom mig i kön frågade varför jag hade behov av så mycket smink och när jag förklarade så hakade hon på på en gång. Hon hade haft en utbytesstudent från Sverige som hade shoppat på sig ungefär som jag. Världen är bra liten ibland...

Så, shoppade och klara vände vi kosan mot Kansas C och landade så småningom på vårt underbara hotell. Så här långt är KC helt underbart! I kväll firar vi Memorial Day Weekend med konsert utanför hotellet vid World War One monumentet. Vi har ätit på italiensk restaurang i gammal ombyggd tågstation bakom Union Station. Tusentals personer som sitter runt hela monumentet och hotellet på varje liten gräsplätt och lyssnar på klassisk musik vid Union Station. Jag är helt kär i den här staden efter fem minuter. Känns som att jag skulle kunna bo här (också ;). Giftshopen på hotellet har en hel avdelning med Trollkarlen från Oz-saker. Whoopie!

Imorgon börjar allvaret på allvar. Första dagen på konferensen. Det ska bli superroligt!!

1 kommentar:

Lantliga drömmar sa...

Låter som det är en härlig resa ! Nilla