lördag 7 juni 2008

Hur roligt har man egentligen?

Lördag igen. En mycket, mycket varm sådan. Lägenheten är som en bastu, oavsett om fönstren är öppna eller ej. Jag gjorde ett försök att gå ut men det var ingen hit. Jag lyckades dock lokalisera lite rabarber så ikväll blev det rabarber och jordbuggssmulpaj. Gott.

Jag hade mycket hellre varit ute vid kusten en dag som den här. Hemma-hemma kan man i alla fall bada i havet. Här finns det mest kvalmiga sjöar. De är helt enkelt inte samma sak.

Kvällen till ära tittar jag på Miss Marple. Jag tycker att det är lite humor att Geraldine McEwan som spelar Miss Marple en gång i tiden spelade albino-häxan i "Robin Hood: Prince of Thieves".

I går var det Nationaldag och dagen tillbringades på kontoret till största delen. Så kan det gå. Sen blev det middag hemma hos K och J. Mycket trevligt och multikulturellt. Hm, min helg låter dötrist så här långt. Och bättre blir det imorgon. Tvätt, städning och mer jobb. Jag klagar inte. Jag bara säger.

1 kommentar:

Fredrik sa...

Mmm, ungefär lika kul som min helg det där Anna! :) Imorgon ska jag tvätta bilen, jättekul och stimulerande! :)

Hoppas allt är bra annars! Jag är nöjd och glad annars, är ju snart statsanställd igen! :)

Kram F