tisdag 17 juni 2008

Tisdag.

Idag har varit en lååååååång dag på jobbet. Jag kom inte ifrån bygget förrän vid 19-snåret och då var jag trött. Många siffror och många turer med allt mellan himmel och jord. Tog chansen att fika med VH och med MW idag vilket alltid är trevligt.

Nu vattnar jag blommor hos Miss E och husvaktar lite. Mycket trevligt. Tre hållplatser från jobbet är bättre än 2 mil. Miss E flyttar till fel sida stan och jag börjar känna mig dragen åt att flytta närmre stan. Det är en viss charm med att bo mer på 'landet' men samtidigt tror jag att jag får ta herr S på orden och annordna en flytt. Ska bara hitta nånstans att bo först. En bit kaka! Eller?

Bara ett protokoll till och sen kan jag sova. Woho!

2 kommentarer:

Fredrik sa...

Trevligt med lite fika med VH och MW, kan nog lista ut vilka de är! Så VH är tillbaka i Sverige igen, då ska jag nog ta och ringa henne som hon och jag sms:ade om tidigare.

Lång dag på jobbet för dig, men men, jobbar man i staten så är det ju snarare samhällstjänst än anställning... ;)

Kram kram

peanut sa...

Mest av allt blir man dock vårdare...