lördag 13 december 2008

Sa-hankta-ha Lu-huci-hi-ha

13 december är en av de bästa dagarna på året. Vanligtvis brukar jag ta mig upp till Lucia-programmen klockan 7 men i år tog jag sovmorgon och tittade på kvällen istället. Inte riktigt samma sak men ändå. Det roligaste var den malmöitiska barnkören som inte fått samma instruktioner som alla andra medverkande fått, dvs sjung på rikssvenska. Det var brett och skånskt och bedårande barnkörigt.

Någon ovan där lyssnar på vad jag säger. Häromdagen tillbringade jag lunchen med att beskriva mitt nuvarande hemlandskap som 'förbannat snöfritt och trist'. Dagen efter var landskapet täckt av snö och det har bara bättrats på sen dess. Det är inte utan att det snöglada hjärtat sneglar uppåt, tackar och bockar.

Imorgon julmys, på onsdag hem till nordligare breddgrader. : )

Inga kommentarer: