onsdag 17 december 2008

Snövita vidder...

Idag är jag och SJ vänner (jag utmanar ödet genom att ropa hej innan jag är över ån, jag vet). Vi närmar oss Gävle och jag har blivit matad, fått tidning, druckit kaffe och surfar gratis samtidigt som det verkar som att hela resan kommer att gå enligt tidtabell. Det är inte illa för att vara veckan innan jul på SJ:s tåg från söder till norr.

Jag försöker jobba på tåget vilket inte är det enklaste när e-postsystemet är årsbarn med Gutenbergs boktryck. Frustrerande! Nåväl, imorgon är det jullov, oavsett om e-posten fungerar eller inte. Och utanför fönstret är det snö, snö, snö så långt ögat kan se...

1 kommentar:

Fredrik sa...

Vad härligt med snö Anna! När kom den? Som du säkert la märke till så var det barmark i Uppsala och även en bit norrut. Jag vill ju också ha snö... Ha en jättetrevlig ledighet, och god jul!!!