söndag 7 december 2008

Ganska precis två veckor till jul...

...och vanan trogen frågar man sig som vanligt var tiden tog vägen? Höst någon? Det lilla landets avsaknad av kyla och snö gör såklart inte mycket för att späda på julkänslorna. Istället får man försöka maxa det hela genom att fylla mp3-spelaren med julmusik (gjort), dricka obscena mängder glögg (gjort), tänka på lussebullar och pepparkakor (orkar inte gå till affären/baka), fundera på att julstäda (...) och pynta, pynta, pynta. Vänder hemåt om drygt en vecka vilket känns helt ok, om man bortser från den massiva att göra-lista som ska betas av innan dess. Hm, man skulle kunna tro att jag är bitter men icke. Jag bara säger. ; )

Nu börjar jag hämta mig efter Brysselresan (kan sammanfattas med två saker: Jätteroligt! och 'Nu vet jag hur man kör minibuss från Malmö till Alvesta mitt i natten') och den inte så lite krävande förkylning som kom efter. Det har fortfarande inte släppt riktigt men jag hoppas att det gör det snart. Min näsa och jag är inte riktigt kompisar för tillfället. Man vet att man inte är riktigt frisk när inte ens ett Atlantis-maraton får en på bra humör.

För att liva upp det hela lite kan man alltid scouta youtube efter roligheter...

Inga kommentarer: