söndag 24 maj 2009

Änglarnas stad...

Nu sitter jag på mitt rum på underbara, underbara hotel Figueroa i downtown Los Angeles. Jag inser att jag hittat min drömlägenhet. Den har inget kök men den har ett perfekt sovrum med sänghimmel i patinerat järn, två garderober, lagomt badrum och marockanska detaljer överallt. Helt perfekt för mig!

Dagen startade med frukost på Quality Inn i San Louis Obispo. Jag somnade i ok tid i går kväll till ljudet av två småsnarkande rumskamrater och vaknade lite lagom vid 10 i 7 på morgonen. Efter frukosten packade vi bilen igen (vi har blivit proffs på att få in alla 9 + väskorna i bilen som vi nu döpt till 'blåvalen' och tog en tur till centrum för att besöka Barnes and Noble. Där blev det några böcker och en Klimt-kalender för min del och en frappuchino på Starbucks. Sen bar kosan av ner till Santa Barbara för lunch och rundtur innan sista etappen ner till Los Angeles. Vi lyckades lokalisera ett Target på vägen även om det betydde en del felkörningar till återvändsgränder ute på åkrar och så men vi fick shoppa (vi har även lärt LOR att shoppa tror jag) i en timme ca och lyckades rätt bra. Jag har laddat upp med Bert's Bees produkter, mascara och lite kläder samt en Katy Perry-skiva. Vägen ner var kantad av gula gräskullar, malls, några kossor, böljande kullar och en massa bilar. Jag måste erkänna att det kändes lite märkligt att köra in mot staden längs med vägen skyltad med 'magiska' namn som 'Hollywood', 'Silver City', 'Burbank' osv osv. Vi tillbringade tiden med att fundera över om det fanns någon kändis som vi skulle kunna tänka oss att se (visade sig vara = ingen egentligen), räkna hummers och volvo 240 på vägen, följa mapquest-beskrivningen till hotellet, leta parkering och titta på omgivningen. VI hittade hotellet utan problem och installerade oss.

Hotel Figueroa är helt underbart! En bohemisk pärla på gränsen mellan downtown och south central (kör inte fel för guds skull med andra ord), alldeles runt hörnet från ett Whole Foods Wannabe-ställe (Ralph's) och ett stenkast från Staples centre där playoffsen för NBA går av stapeln just nu. Inte helt fel med andra ord. Los Angeles är ingen vacker stad direkt men så här långt så är det en helt ok stad i vilket fall som helst.

Imorgon börjar allvaret med frukostmöten, mera möten och så mera möten. Jag försöker börja lugnt på kvällen i alla fall med lite softare obokad innekväll. Värre blir det tisdag, onsdag, torsdag. Vi gick igenom schemat innan lunch och där finns inte en tillstymmelse till frimärkstid alls. Helt som det ska vara! :)

Dagens dimwit från min sida var när jag inne på Ralph's utbrast glatt 'Vilka muffinsformar' när jag hittat hyllan med kaffefilter. I hade en del kommentarer i samma liga idag också men det är ok, det får man ha när man har roadtrip och har jetlag.

Inga kommentarer: