fredag 21 november 2008

Snö är kärlek!

Efter att hela katalogkonkarongen hade havererat vid 14-tiden idag så bestämde sig Anna, efter en icke-lunch, för att nu fick det vara nog. Så en fika med Miss H senare så tog jag 14.45-bussen hem till obygden. Tanken var att jag skulle jobba men Miss AV fick mig på andra tankar när hon sa att det faktiskt gick att åka hem och inte jobba. Tack för tipset! Så vid hemkomsten satte jag mig ner och beställde säsong 1-3 av Atlantis samt säsong 7 av Vita Huset. En gång i tiden var jag jordens största Vita Huset-fan och hade sett alla avsnitt minst 15 gånger. Sen hände något och jag och Huset kom ifrån varandra (typ när både Rob Lowe och Aaron Sorkin lämnade serien och allt blev o-roligt och mörkt). Dock har jag inte sett den sjunde och sista säsongen så varför inte äga den om den ändå är till salu? Ergo, på måndag har jag förhoppningsvis 4 dvd-boxar i posten! Jag är barnsligt förtjust i extramaterial så det blir mååååånga timmars tittande skulle jag tro.

Efter att ha beställt filmer så har jag rumsterat om i fönstret i vardagsrummet så att min hemsnickrade lampa (fruktfat på fot/ljusslinga/glaskupa) fick plats. Därmed fick det stora vita ljushuset flytta in på det lilla bordet tillsammans med det lilla röda ljushuset. Gott med ljus och jordgubbste när huvudet är ungefär så segt som är möjligt utan att jag övergår från att tala om mig själv i tredje person till att slockna på soffan. Lite middag på det här så är lyckan total. Hm, tomtegröt...

Vägen till bussen var mycket trevlig imorse. Helt plötsligt hade temperaturen dippat till minus och marken var täckt av ett lager pudersnö. Då kan man faktiskt inte låta bli att flina hela vägen till busshållplatsen. Lite som att vara kär i vintern.


Discover Colbie Caillat!

1 kommentar:

Asynja sa...

My pleasure! Att jobba på fredageftermiddagar borde vara förbjudet, särskilt som att ni faktiskt jobbar häcken av er under resten av veckan...

Ha en skön helg!