torsdag 13 november 2008

Torsdag i skyttegraven

I dag har varit en 'sån' dag. Den har haft sina toppar (typ lunch och fika)men i övrigt har den varit en enda lång motgång. Studenterna har varit jättesöta men folk i övrigt har mest varit konstiga. Känns kul att kunna inspirera någon men det är svårt att ta till sig det positiva när det är så mycket galla brevid. Hur som.

Försöker varva ner genom att svara på e-post och lyssna på Elgars Enigma-variationer. Det är inte utan att man saknar dagarna på musikskolan... Har även ökat mysfaktorn lite genom att installera julgransbelysning i min glaskupa/klocka ovanpå silverfatet på fot jag shoppade med Miss E för någon helg sedan. Bra idé! Visste att det fanns ett användningsområde utöver blomsterhyllan för den. Nu ska jag bara lista ut hur jag ska tvätta yllebolstret med tofsar också. Jo, så ska ju julmyset planeras. Mozartkugeln, here I come!

Hm, hinner nog med lite Atlantis innan jag slocknar också...

1 kommentar:

Fredrik sa...

Häng i Anna, du är bra. Skit i mupparna... Vill du fly är du alltid välkommen till Uppsala.

Kram