tisdag 24 mars 2009

K som i k-narka!

De senaste veckorna har känts som att arbetsplatsen har behövt lite 'shrooms' men idag mer så än någonsin. Vi börjar bli slut som artister tror jag. Om jag hade varit Josh Lyman i 'West Wing' (vilket jag inte är) så hade jag sagt att "[after a press conference that claimed 1 out of 3 White House staffers takes drugs] Five White House staffers in the room... I would like to say to the 1.6 of you who are stoned right now that it's time to share." Vi behöver något som piggar upp. Frågan är vad detta 'något' är och hur vi ska använda det. Vi behöver helt enkelt vår 'high air quality' lägenhet från utbytestiden... Det var tider det. Passiv rökning fick en helt ny innebörd. Det värsta är att saker och ting lär inte bli bättre imorgon. Inte bra...

För övrigt är vi tillbaka till 'Hej mitt vinterland' vilket har varit lite trevligt eftersom solen skinit och det har gnistrat (och blåst. mycket.)rejält. Jag hade börjat gilla våren men det var inte otrevligt med lite bit i näsan på väg till bussen. Värre var bussresan hem. Kräket från avgrunden satt bakom och jag tänker inte ens fundera över vad han pysslade med. Endera försökte han plocka mina jackfickor eller så gick han igång på att peta på mig mellan sätena och sätena och väggen. Tur för honom att han upptäckte det nöjet så nära min slutstation. Frågan är bara varför man inte reagerar/fattar snabbare när sånt händer. Det är lätt att man känner sig fördomsfull och inte reagerar som man borde ha gjort.

Hann köpa schampoo och nya roliga panduro/tilde prylar på väg hem idag. Ibland är det värt det att missa bussen och slippa stressa. : )

Inga kommentarer: