onsdag 25 mars 2009

Släcka bränder, fixa och dona...

...det har varit min dag idag. Vaknade typ fyra gånger i natt med arga drömmar men sen var det sol och lite snö kvar så vädermässigt var dagen ganska glad trots allt. Fick även upprättelse från oväntat håll så allt som allt var det en ok dag även om jag själv tyckte att jag såg ut som döden på en pinne i spegeln. Höjdaren var fikan efter lunchen då Herr PP testade funktionaliteten i personalrummets mysfotbollar genom att pröva deras olika användningsområden: ryggstöd, stjärtstöd, armhålevärmare, lösbröst... Jag skrattade så att jag grät vilket alltid är upplyftande. PP lyckades även lyfta förmiddagens styrelsemöte vilket alltid är trevligt. Kul med folk som är trygga i att vara helt galna ibland (som förra veckans 'nu matar vi den köttätande växten med fikarummets myror'!)

Behöver bränna lite överskottsenergi (kors i taket) så jag testar nagellack (upptäcker därför mitt vänstra pekfingers förmåga att totalt kompensera för avsaknad av tumme...lite skrämmigt faktiskt) och ska cykla lite innan jag duschar och sover för idag.

Imorgon är det möte, möte, möte hela dagen och en hel eftermiddags utbildning i saker vi måste kunna. Det kan bli en höjdare i klass med HLR-kursen vi gick i fjol (10 pers gör hjärtmassage på var sin HLR-docka, samtidigt. *gnek* *gnek* *gnek* *gnek*...). Jag håller hoppet uppe att det blir en del skratt i alla fall.

Inga kommentarer: