söndag 15 mars 2009

Roadtrip or bust!

Idag har jag och MissE turnerat kring den Småländska outbacken i jakt på äventyr. Design och form fick sig ett förmiddagsbesök där jag fick hämta mina stolar (fiiiina), köpa Olga-bestick, en stor korg att ha allt mitt linne i så länge (börjar bli fullt på alla ytor i sovrummet) och en fin röd duk att ha till jul. MissE hittade två himmelska NK-stolar som nu väntar på att hämtas. Planen var sen att dra till Öhr för växter och lite fikabröd men icke, där har man inte uppfattat att folk shoppar året runt utan det var bomstängt. Vi lyckades dock ragga upp en anslagstavla och en tankande tant som visade oss vägen till Tolg i jakt på Pannkakshus, inredningsbutik och lanthandel. Pannkakorna föds dock inte förrän till påsk så även där fick vi tji på fika, lanthandeln var inte så social mot icke-infödda (Änglagård gone horribly wrong?) och inredningsbutiken var sådär. Men, men, nu vet vi var Tolg ligger, att där vill man inte bo och att Kina-mat hittar man 300 meter från hemmet. Nu är jag shoppad, trött och lagom mosig för att laga mat till morgondagen.

För övrigt sörjer jag med hemmalaget i hockey som så snöpligt förlorade gårdagens match. Samtidigt höjer jag roat på ögonbrynet åt det nya hockey-konceptet: hockey-boxning. Har inte sett spektaklet i rörliga bilder men de stillbilder jag sett skriker 'nu j-vlar ska här slåss!'. Låt pojkarna puckla på varandra om det får dom att må bättre. Personligen tror jag att de alla gått ihop för att skaffa sig en behövlig vila. Alla blev visst utvisade. Det måste ha varit något slags rekord i alla fall. Eller?

Inga kommentarer: