torsdag 26 mars 2009

Snörvel och sniffel

Det blev inget cyklande igår. Skulle just till att sätta igång när Fröken E ringde och någon gång under samtalet så kände jag bara hur huvudet började bulta och halsen börja gnälla. Har aldrig så tydligt känt hur jag blivit sjuk någon gång men men. Har inte känt mig så charmig idag men knattarnar verkar ha varit glada i alla fall. Borde stanna hemma imorgon men jag ska göra mitt bästa för att åka in några timmar i alla fall. På vägen hem ska jag, förhoppningsvis, hämta paket. Det kan bli flipp, eller flopp.

Idag har vi haft kurs i grupp. Roligt att se hur en grupp akademiker plötsligt antar bilden av en skolklass och i denna situation är det inte svårt att tänka sig hur alla såg ut/var när de gick i skolan. Mycket intressant, och roligt, socialt experiment. Jag gillar dem allihop, även om de får mig att bara vilja sätta mig ner och grina ibland, men idag var jag lite för trött för att riktigt uppskatta humorn i det hela.

Imorgon är det fredag och helg. Jag ska inta huvudstupa sidoläge hela veckoändan och bara dricka mycket och läsa böcker. Jo, och svara på e-post och göra sånt jag inte hunnit med. Måste stämma av med chiefen hur jag ska rapportera in alla dessa timmar. Hm... Hur som. I mitt nuvarande tillstånd har jag stora förhoppningar att det blotta faktum att det är fredag skall innebära många goda skratt. Vem vet.

Inga kommentarer: