tisdag 31 mars 2009

Min mor och Herr Presidenten

Min mor har ett förhållande, med en president. De tillbringar dagar och kvällar ihop över ett och samma ämne - hans liv. Hon har fastnat för Barack Obamas biografi och tycker att det är oändligt roligt att dra upp det hela tiden. "Nu är jag trött, jag tar med mig Obama till sängen". Vad är det med kvinnor i min familj som läser böcker? Vi har alla haft våra favoriter - mormor hade Jasha Golavanchuck (och nej, det är antaligen inte så det stavas) och ända sedan dess finns det ett 'skämt' min familj alltid drar när vi har tråkigt om att vi haft besök av Jasha Golavanchuck (nej, inte lika roligt när man inte har tråkigt och inte är en del av min familj). Jag har Nalle Puh och Mr Darcy och nu har modern skapat ett episkt förhållande till USAs förste färgade president. Nåja, vi har i alla fall självdistans. Och nej, det här blogginlägget är inte det minst under bältet som man ska skulle kunna tro, om man var lagd åt det hållet. Det är så över bältet som det kan bli ; )

Imorgon har jag en dagslång date med verkligheten, ska bli skönt att få ventilera lite och räta ut frågetecken tror jag.

Inga kommentarer: