söndag 7 juni 2009

Det tar verkligen aldrig slut...

Detta förbenade utbildningskatalogarbete! Det är som en mardröm som aldrig tar slut. När man tror man har koll på läget visar det sig att nejdå, så var inte läget. Om alla kunde bestämma sig en gång för alla och läsa instruktioner (inklusive jag själv ibland) så skulle det här gå mycket smidigare. Det här är i varje fall sista gången jag tänker lägga in några kursplaner i systemet. Så det så!

Söndag och helgen är över. Jag har haft en dag av trötthet och slitenhet och en dag av det ovan - katalogarbete samt tvätt. Det blev inget städat direkt men däremot så röstade jag vilket alltid känns bra. Om någon ber mig peka ut vem jag vill ska representera mig (och Sverige) inom politiken så är det självklart att jag engagerar mig. Har egentligen aldrig tänkt på det men hemmavid finns en mycket stark valtrend - såväl inom familjen som utanför. I princip alla vi känner röstar, oavsett politisk bakgrund, inkomst eller arbetsplatstyp. Ok, det finns en kategori som inte alltid stiger upp på podiet och fyller röstkuvert men det är bara några få. Samtidigt har det alltid varit väldigt högt i tak när det gäller diskussioner kring varför man ska rösta och på vad. Undrar om det är normalt eller inte. Känns inte alltid som det.

För att liva upp katalogarbetet på kvällskvisten har jag smetat med ansiktsmask igen. Alltid trevligt men jag måste säga att den nya favoriten är chokladmasken från Åhléns. Mmmmmm. Hela jag och hela lägenheten luktar choklad och för några minuter får man se hur man hade sett ut om man var född i Afrika (eller spelade afrikan på film på 30-talet insmord i skokräm kanske). Kultur och ansiktsvård?

Robin Söderling förlorade mot underbare Roger Federer idag. Det är rätt ok. Söderling fick bli gigant och störst ett tag och Federer fick fälla en tår och vinna något stort igen. Han har till och med talang när han gråter...

Inga kommentarer: