lördag 13 juni 2009

Helg, ljuva helg

Lördagen börjar lida mot sitt slut och för första gången på länge har jag faktiskt gjort något av den. På vägen hem från bussen igår bestämde jag mig för att titta till rabarberplantorna på den 'hemliga platsen' och lyckades komma hem med en påse supergoda rabarber (plus dyngsura skor och byxor). Så, idag tog jag sovmorgon, åt frukost och tog sen en promenad i stövlar för att plocka mer. Jag lyckades få ihop en stor påse innan jag, inte för första gången på den här platsen, blev halvt ihjälskrämd av ett rådjur som verkade ungefär lika glad att se mig som jag var att se det. Så, efter att rådjuret skällt ett tag bestämde jag mig för att dra hemåt. Inga rabarber i världen är värda en arg rådjursklöv i pannan...

Har tillbringat kvällen med film, film och ännu mer film. Återigen något jag inte gjort på ett tag. Skönt att vara tillbaka på banan lite igen! :)

Inga kommentarer: