tisdag 2 juni 2009

...och så finalen

Så, vad hände de sista två dagarna på konferensen? En hel del. Den superformella frukosten blev inte fullt så formell somd en brukar vara eftersom hela värddelegationen hade hängt på den Irländska mottagningen kvällen innan... Känns som att det var de irländska och skottska festerna man skulle ha varit på den kvällen för de som var där var 'glada' långt efter lunch dagen efter. Kul att någon uppmuntrar stereotyperna.

Resten av dagen - den sista formella - tillbringades i ett gytter av möten (C lyckades hosta på en Taiwanes vilket resulterade i närkontakt av alldeles för höga grader för min del), möte med en bakfull delegat (roligare än den berusade jag träffade två dagar innan), möte med roliga människor, möte med M, inget möte med B osv osv. I slutet på dagen var hjärnan helt tom men jag hade lyckats knyta viktiga kontakter och det var bra.

Efter det sista mötet bar det av till hotellet för att packa och sen ut för middag och en tur på stan med C, E och G. Målet på kartan var Sunset Boulevard eftersom det var 'där det händer'. Vad som händer på SB kan jag dock inte tala om eftersom vi aldrig lyckades lokalisera det. Vi körde, fel först eftersom jag fick motsvarigheten till en världskarta för att lotsa oss fram i stan vilket landade oss i Filipinotown (och ja, det heter formellt så, fina skyltar och allt), körde, och körde tills att vi hittade Sunset. Jag döpte kvickt om boulevarden till Sunset Boulevard - the dodgy end eftersom den avsaknade all glamour och glassighet som man förväntar sig. Det blev en hel del goda skratt när vi körde förbi gatans olika original, affärer, restauranger, strippklubbar och övrigt. Jag och L vaknade först när vi kom fram till 'Viper Room' varvid vi blev nostalgiska och mindes River Phoenix. Efter det var vi snabbt i Beverly Hills där vi passerade höga häckar och höga hustak. Vi lekte 'donde es Jorge' och spekulerade i vem som bodde var och hur mycket en trädgårdsmästare (Jorge) tjänade i detta område. Vi insåg snabbt att vi var de enda som trängdes 4 personer i en Ford Focus (fler goda skratt) då vi blev omkörda av limousiner, hummers och andra lyxiga bilar. Snart befann vi oss i ett mörknande Malibu och utan någon restaurang i sikte (jack in the box räknades inte som ett ställe där 'det hände' tillräckligt) valde vi att vända tillbaka längs med stranden. Jag skämtade om hur vi antagligen skulle komma att äta på hotellet och visste inte hur rätt jag hade när E plötsligt körde fel och ramlade ut på Freewayen tillbaka till 'Downtown'. Ergo, vi åt på Farm of Beverly Hills...50 meter från hotellet den kvällen. Höjdpunkten var när G beställde efterrätt vilket visade sig vara en barnglass i popup-format.

Fredagen tillbringades med shopping, packande och förberedande för resan. Jag och L tog oss till LAX i god tid för att hinna shoppa lite. Tyvärr lämnar LAX en hel del att önska eftersom det bara finns en kiosk, en parfymbutik och några matställen. Flygresan var helt ok (gillar lufthansa) och vi sov som små barn. Frankfurt var trist och Kastrup likaså. Såg Twilight och Marley and me på planet. Kom hem vid midnatt och kunde inte för mitt liv somna förrän klockan letade sig över 5-strecket. Charmigt.

Nu är det tillbaka till vardagen på kontoret. Trevligt med trevliga människor dock även om jag gärna hade stannat på andra sidan pölen lite längre.

Inga kommentarer: