söndag 6 april 2008

Alla talar svenska

Efter att ha bloggat på engelska under de senaste åren har jag nu beslutat att övergå till det egna språket. Kors i taket. Skrämmigt värre. Skämt åsido så är det nog dags att återupptäcka det egna språket igen. Inte för att det kommer att bli helt fritt från favorituttryck som 'dude' etc men 'dude' kommer att få se sig överskuggad av ord som 'fabulöst', 'spaciöst', 'gigantuöst' etc. Finns de i SAOL? Antagligen inte men rolighetsfaktorn är hög!

Denna söndag har lunkat på ungefär som varje annan söndag. Tvätta, städa, dona, titta på 'Macleod's döttrar', repriserna av 'Brothers and Sisters' och 'Grey's Anatomy' och så favoriten, 'Robin Hood'. Jag har blivit besatt av Robin och hans glada fredlösa män och det känns helt ok. Jag har alltid varit en tv-tjej men det senaste året har jag haft svårt att fokusera på något program och att tycka att det är roligt. När Buffy hade dödat sin sista vampyr, President Bartlet flyttat ur Vita huset, Lost-ön snurrat in på sin tredje säsong, Ephram och Amy snurrat iväg i Pariserhjulet etc etc så fanns det inte så mycket kvar att titta på. : ) Men, nu är jag alltså helt såld på Robin Hood. Kors i taket 2 så har jag dessutom börjat läsa böcker igen. Trots dess snariga historia så har jag avslutat 'Mr Norrell and Jonathan Strange' (eller om det var tvärtom) och slukar nu Paolo Coelos 'Pilgrimsresan'.

Så, varför Blåbär och mjölk? För att jag kommer från blåbärsskogen och älskar blåbär och mjölk såklart. Kan det bli bättre?

Inga kommentarer: