torsdag 24 april 2008

I'm with stupid

Dagskonferens med kollegiet ja. Det var trevligt att komma ut till havet och få lukta på tången lite. Det var även trevligt att få sitta ner och vädra lite tankar kring 'Le Fusion'. Inte helt fel. Dagen bjöd dock på en hel del konstiga inslag som jag knappt vet hur jag ska kunna plita ner i ord. Jag får återigen konstatera att folk är konstiga och att det fungerar bäst om man bara ser dem som intressanta studieobjekt. Jag lärde mig dock en hel del nya saker:

1. Uttrycket 'Prostatagerilla'. Begrepp för äldre män som leker med oladdade vapen iklädda grön mundering medan de skyddar sina hem i värn ute i skogen.

2. Man ska inte stoppa in lösryckta kroppsdelar i munnen i syfte att få dem påsydda igen. Dock är det oklart om man ska stoppa in dem i armhålan eller ej.

3. Mossa är inte bättre än strumpa när jag leker 'HelloKittygerilla' ute i skogen och någon skadar sig och behöver tryckförband.

4. Förvånansvärt många kollegor är svampplockarnudister eftersom de inte verkar ha kläder till handa när de måste lägga alternativa tryckförband i skogen.

5. Förrätter är oftast det godaste på menyn.

6. Det finns rött vin som smakar rabatt.

7. Det hjälper inte att hosta utav bara katten om man sitter i en bil i skogen och känner en hjärtinfarkt komma i antågande.

8. 30 tryck. 2 blås. 30 tryck. 2 blås. 30 tryck. 2 blås...

9. När man spelat Yngve Stor tillräckligt länge i bussen på vägen hem börjar till och med CE sjunga med i låtarna.

10. I'm with stupid.

Woho! Hello Kitty har blivit rumsren!

Inga kommentarer: