söndag 13 april 2008

En sån dag...

Trots att det är 15 april på tisdag och jag har arbete upp till örsnibbarna att göra så har det här varit en bra helg. Gårdagen spenderades på kontoret men avslutades mycket trevligt hemma hos MissLundvall med gott fika, mat och mycket trevligt sällskap. Ännu en gång dök det dock upp ett fyrbent ludet djur (den här gången ett rådjur) framför bilen när vi åkte hem vilket var lite läskigt. Bambi bör inte befinna sig framför bilar i mörkret!

Vädret är inte så vårlikt idag men ett säkert vårtecken känner jag av. Grannarna under har plockat fram grillen. Dom grillade redan förra helgen men två helger på raken betyder att nu är det klappat och klart.

Idag har jag en sån typisk söndag. Jag tänker att jag borde gå och handla och ta en promenad men så känns det bara så skönt att få såsa runt och bara vara att jag släpper tanken på att gå ut och blir kvar inne. Det är ju trots allt Robin Hood klockan 18 och då ska det vara städat och färdigdonat. Tills dess kan jag laga mat och lyssna på Amelie från Montmartre. Det är en sån dag i dag.

Inga kommentarer: