onsdag 23 april 2008

Mupp, mupp, mupp, mupp

Idag var jag hos optikern och fick en god inblick i hur en organisation inte ska fungera. Det kändes som en vinst att jag kom därifrån med rätt antal linser i rätt styrka och med rätt pris. Jag började prova glasögon, ok jag provade vartenda par i affären, men konstaterade att jag behöver hjälp med den biten. Jag vet inte vad jag passar i. Så enkelt var det.

Efter optikern blev det en tur på stan på jakt efter nya solglasögon och nåt roligt. Det blev ett par supersköna Ecco-skor för promenader, Body Shops nya MTV Guarana läppmoj som bidrar till kampen mot hiv och aids (bra köp där!), Vaniljspray och huvudvärk av allt solglasögonsprovande. Efter att ha rådfrågat en expertis, fått jordens 'nej, ditt ansikte ser ut som en banan'-reaktion och bestämt mig för att jo, så var nog fallet, så drog jag mig tillbaka till busshållplatsen. Nu luktar jag Guarana. Det är trevligt.

Imorgon bär det av på dagskonferens med kollegiet. Oj så skoj. Jag tror förvisso inte att det blir något problem att hitta roliga aktiviteter under dagen. Dessutom blir diskussionerna intressanta. Jag är bara lite nyfiken på hur klistrig Pomperipossa kommer att vara. Jag har en ny strategi. Hädanefter tänker jag göra det jag gör bäst: Mitt jobb och att tycka att saker är intressant snarare än frustrerande. Det genererar dessutom energi istället för att kräva energi.

Grey's anatomy på tv. Gråtigt!

1 kommentar:

Erilun sa...

Intressant var ordet...

Alltid ett bra förhållningssätt till saker man inte förstår!