söndag 27 april 2008

Bah, humbug!

Planen för dagen var att ta det lungt. Det var innan jag kom på att jag inte hade någon som helst aning om var jag lagt mitt pass när jag kom hem från semestern i januari. Ska man till USA är pass en trevlig sak. Så började den vilda jakten på le pass. Som av en händelse innebar det att räkningslådan numera är sorterad, deklarationen är gjord, saklådan i sovrummet är organiserad, nyckelkorgen i hallen är rensad, återvinningen är ordnad, lägenheten städad och passet återfunnet i en mapp i klädkammaren. Logik? Inte direkt.

Efter att ha jagat pass blev jag sugen på scones. Hjärnan var dock inte med så första satsen blev platta sconeskex eftersom bakpulvret blev kvar på stationen när degtåget lämnade perrongen, destination ugnen. Följden blev fisk i ugnen, en titt på Mcleod's döttrar, och en ny (komplett) sats med scones som blev som de skulle. Jag hann även med att bada badkar med badbomb. Sammanfattat kan man säga att det var mycket rosa och hjärt-igt.

Lyckades dyka på en dokumentär om JK Rowling i eftermiddag som var mycket bra. Till och med lite gråtigt bra. Skönt att veta att hon fortfarande verkar fullt normal. : )

För att summera veckan:

Veckans bästa: två par skor!!

Veckans sämsta: 'L'Umbridge'

Veckans konstigaste: Yngve Stor alldeles för länge.

Inga kommentarer: