torsdag 17 april 2008

Pol Pot i ny förpackning

En av de seniora medarbetarna är fransman och med detta kommer en ganska skarp fransk brytning som ibland skapar språkförbistring. I gårdagens fikarum förklarade han lyriskt att han upptäckt ett klipp på youtube som var helt otrolig. Det var Pol Pot, saknandes en hel del tänder, som sjöng något och folk som tittade på. I mitt stilla sinne kände jag att termen 'politiskt korrekt' lyste med sin frånvaro men anade att något inte var som mina öron trodde. Därför valde jag att le med och lova att jag skulle kolla upp Herr Pot på youtube. Idag kom medarbetaren förbi mitt kontor och frågade om jag hade kollat upp Herr Pot eller inte. När så klippet skulle sökas upp så förstod jag plötsligt att den sjungande mannen utan tänder inte alls var den Khmer-ledare med en dödskalle-fettish jag trott utan mobilförsäljaren Paul Potts från Storbritannien som i en talangshow visat sig ha oanade förmågor inom operasång. Så kan det gå när öronen inte är helt på...

Ikväll lyssnar jag på soundtrack till Sagan om Ringen och dricker te. Jag fryser!

Inga kommentarer: