fredag 30 maj 2008

Casual Friday

I dag ar sista dagen pa konferensen for oss och, aven, alla andra. Vi borjade dagen med frukost pa Renaissance Hotel med det trevliga folket fran North Carolina - Grensboro. Jag har inga moten idag sa jag vimmlar runt tills att jag och Elena ska ga pa session om internationella studenter.

Natten till torsdag blev lite val spannande. Vi hade tillbringat kvallen pa Deakin reception och Canadian reception (high security pa ambassaden) och ville bara sova eftersom vi hade den stora officiella frukosten med Waseda (japaner, japaner, japaner) pa torsdag morgon. Klockan 3.25 gick dock larmet pa hotellet. Forst trodde jag att det var vackarklockan men ganska snart konstaterade jag att det var larmet som lite kom och gick. Ljudet var fruktansvart och lat inte alls "whoooo" som det star i alarminfon utan "whiiiiiii". Alla sprang ut i korridoren och gjorde vad man gor nar man finner sig staende i hotellkorridoren klockan halv 4, i pyjamas, med folk man inte kanner. Man sager 'Good morning!". Naja. Det var dock falskt alarm men efter att det gatt igang for tredje gangen var jag vaken vaken. Lyckades dock slapa oss till frukosten vilken var god.

Gardagens kvall tillbringades pa Sveriges ambassads ljuvliga takterass. Mycket trevlig. Inte tack vare Svenska institutet dock.

Nu ska vi avverka det sista (las, lite mer shopping) och packa infor hemresan imorgon. Jag ska packa min nya Samsonite bag och vaga allt med min nya Samsonite vag efter att jag satt fast mina nya Samsonite taggar. Trevligt och inte alls for Samsonitigt. De ar smurfbla och superrosa.

Fy vad jag inte kanner for att aka hem till Sverige igen! Jag tror jag ska svanga forbi Whole Foods innan jag aker och fraga om dom behover nagon som kan svenska...

Inga kommentarer: