söndag 4 maj 2008

Varför krymper inte får när det regnar?

Sökte på min egen bloggtitel och hittade den här underbara listan med tänkvärda saker. Väldigt mycket Lunchklubben på jobbet fredagsspekulerar över det. Väl värd att läsa. Som sagt var, varför krymper inte får när det regnar? Eller, om du binder fast en smörad brödskiva på ryggen av en katt och släpper dem från hög höjd - vad kommer då att hända?

Sista dagen på långhelgen och jag har tvättat och städat som vanligt. Nu doftar dock hela lägenheten kamomill och marshmallows eftersom jag har badat med badbomb igen (bästa bomben hittills) och tvättat håret med Marilyn-inpackning och kamomilltvål. Länge leve Lush! Undrar om det finns i USA? Måste dubbelkolla hur många kilo packning jag får ha. Planerar att köpa på mig Hush Puppies (skor, inte hundar) också.

Har även tittat på underbara 'Becoming Jane' idag. De hade snott en hel del från Joe Wright's version av 'Pride and Prejudice' från 2005 men trots det var det en mycket bra film. Kanske till och med en film att äga. Hade varit roligt att se extramaterialet. Kostymfilm för hela slanten i helgen alltså.

Imorgon är det åter till jobbet och det känns inte så party. Snabbkollade mina mail igår och kan inte undgå att förundras över hur många föräldrar som hör av sig av olika anledningar. Vad är det dom tror att deras barn inte klarar av? Tror dom att mitt svar blir annorlunda för att föräldern frågar? Nåväl, vad är väl en bal på slottet.

Whoopie! Time Team! Är supernyfiken på vad som händer i kvällens avsnitt av Brothers and Sisters i USA också! Måste leta spoilers.

Veckans bästa: bara tre arbetsdagar!

Veckans sämsta: bara tre arbetsdagar...

Veckans konstigaste: det finns de som äter barn till frukost. Och lunch. Och middag. Bah, humbug!

Inga kommentarer: