söndag 25 maj 2008

I love the GAP!

Nu är jag på plats i The USA of A och det är en upplevelse. Resan tog jättemånga timmar och min vana trogen blev det problem med tåget till Köpenhamn men vi kom fram och kom iväg utan problem. Drygt 8 timmar senare, av vilka jag sov ca 5 minuter totalt, landade vi på Dulles Int. Airport. Jag var rätt så uppjagad vad gällde gränskontrollen men det gick bra och helt smärtfritt tog vi oss in till hotellen. Rummen var superfina och avståndet till IO-folket (I och L) och konferenscentrum var bra. Efter middag på en malaysisk restaurang slocknade jag vid 9pm lokal tid. Vill inte ens tänka på hur mycket det är svensk tid.

Idag har vi gjort the 'mall-experience'. En upplevelse. Minst sagt! 8 timmar, 7 byxor (jag älskar GAP), 1 par skor, x antal hårprodukter, resväska, resprylar, böcker och en hel del annat senare packade vi en full taxi tillbaka till DC. Nu är vi hos I och L och ska gå ut och äta middag. Inte för att någon är hungrig efter all shopping men äta bör man.

Har klarat jetlaggen förvånansvärt bra. Jag har helt enkelt inte koll på klockan utan känner av tiden lite utifrån hur smått illamående jag känner mig. Är lite stolt över det. Temat för den här veckan är 'casual confused' tror jag.

Imorgon är det memorial day och det betyder en promenad från Arlington Cemetary fram till Capitol Hill med stopp vid de olika monumenten och min egen favorit, Vita Huset. Man har inte naglat fast sig vid 7 säsonger West Wing för ingenting.

2 kommentarer:

Erilun sa...

Vad var det sa jag? Sa jag inte att det fanns grejor att köpa även in the USA!? Men nej då, du skulle promt ha med dig allt till landet av överflöd.

Fredrik sa...

Oj då vad du shoppar! Mmm, det gäller ju att passa på kanske! :)

Hoppas du har det bra, konferera lugnt!