måndag 26 maj 2008

Memorial Day

Memorial Day är typ lika stor som 4 juli för amerikanarna fast inte lika festlig. Dagen till ära har vi traskat längs med the Mall, via alla patrioter och veteraner, från Lincoln Memorial (min personliga favorit tror jag) till Washington Monument. Målet var Capitol Hill men vid det laget var de 30 graderna och den heta solen lite för mycket så vi hoppade in i en taxi och åkte till Georgetown för att äta lunch. Så här lagom till kvällen är vi mosiga och jetlag/solstingtrötta. Det finns dock ingen tid för det. Nu ska vi på välkomstmingel och nätverka och sen nätverka lite mer seriöst med middag någonstans runt Dupont Circle.

Jag har en ny favoritaffär; jag och kändisarna (dom brukar paparazifotas utanför denna): Whole Food Market. Allt organiskt. Allt jättefräscht. Allt supertrevligt. Vi upptäckte att vi har en runt hörnet då taxichaufförens GPS fick solsting och vi körde fel. Där kommer vi att äta frukost hädanefter. Jag gillar affärer som tillåter att man köper mat och sen har bord man kan fika/äta vid utgången. Trevligt. Trevligt att dom mitt i allt det nyttiga har Ben and Jerry-glass. Har inte hunnit med det än men jag drömmer och planerar det. Mmmmmm!

Inga kommentarer: